Fördel blir till nackdel

En bra egenskap som jag har är att jag är rätt spontan dock kan detta leda till i vissa fall att det blir till en nackdel...
Idag var det dags för min första cykeltur, nämligen till och från basketträningen. Allt börjar bra...i tre minuter tills att jag får den briljanta idén att ta en genväg genom Starrängsringen istället för att cykla förbi Stadion. Detta slutar med att jag cyklar vilse men kommer tillslut ut på rätt väg igen efter att ha fått cykla upp för en geggig stig. Sen fortsätter min resa hyfsat okej, dock är inte motvinden så skön men jag lyckas ta mig till hallen med en lagom härlig färg i ansiktet - uppvärmningen avklarad!
Träningen går snabbt så det dröjer inte länge innan jag ska sätta mig på sadeln igen och bege mig hemåt! Känner fortfarande att det går så trögt och tungt men cyklar på i motvinden och kommer tillslut till Ropsten där jag får ännu en "bra" idé - jag cyklar längs värtahamnen istället för Lidingövägen och sen Värtavägen. Smart där Agnes! Inser sen att denna "genväg" är dubbelt så lång som den andra vägen, men mer motion för mig vilket nog behövs med tanke på hur tungt det kändes att cykla. Men kommer tillslut hem och inser då att det är för lite luft i däcket, därav en av förklaringarna (förutom min ovana) till att det gick så tungt och segt! Så nu ska minsann pumpen fram vilket nog kommer leda till en lite skönare cykeltur nästa gång! :)
Nu är det dags för mig att sova och att sen imorgon vakna upp med ett par stela ben och en öm bak - men det är bara att ge sig upp på cykeln igen - 10 mil ska vi klara av trots allt och då kan man inte ligga på latsidan :D
/Agnes
(Går fortfarande inte att ladda upp bild...)

Kommentarer
Postat av: Johnnylejla

Excellent site. Well done. Seen that done for the people. I invite you to visit my site.

2011-05-27 @ 09:00:28
URL: http://johnnylejla.blogoom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0