Springtur

Hej allesammans!

Idag har det varit en härlig dag med fint väder :)

jag började dagen med en god frukost! Det blev en skål vaniljyoghurt, varma hallon, pumpakärnor och linförn. Till det drack jag en stor kopp te och åt en grov macka med kalkon.

Nu till våren har jag tänkt att jag ska börja gå mer, istället för att ta bussen kan jag lika gärna gå! Så imorse lämnade jag busskortet hemma och gick en omväg till skolan på en timme. Var i skolan en kort stund och sedan promenerade jag hem. Så skönt att slippa trängas med alla på bussen!

Efter skolan stack jag ut på en springtur, det blev en runda på 6 km, på slutet körde jag intervallträning i en lång trappa utanför mitt hus. Jag sprang uppför den i maxfart och joggade ner, så höll jag på några gånger. Det var väldigt jobbigt men sjukt roligt! Det frigörs så mycket känslor när man springer allt vad man har!
Efter springningen passade jag på att köra lite styrka också, gjorde situps, armhävningar på tå och knä och avslutade med rygglyft och plankan. Sedan var jag helt slut!

Ikväll har jag jobbat på Ica till nio, blev upphämtad av min kompis Myra efteråt och vi gick en kvällspromenad :) mysigt.

Imorgon är det onsdag och då blir det bodycombat :) längtar, längtar!



Kram Alice


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0