Sista loppet!

Vi vet att vi inte varit så duktiga nu på att uppdatera, men vi har alla varit på olika håll under sommaren och inte hunnit träna så mycket utan istället vilat upp oss rejält efter att vi simmade vansbrosimmet. Nu har skolan dragit igång och även träningen! Body combaten på onsdagarna fortsätter men nu måste vi även planera in löpningen i träningen.
Vi har fått tips att man ska varva mellan tre olika löprundor
  • Långdistans, då man helst ska springa runt milen. När det blir jobbigt kan man sänka tempot huvudsaken är att man tränar att springa längre sträckor eftersom lidingö loppet är 1 mil
  • Intervaller, backintervaller är bra så nu ska det letas efter en bra backe att köra igång i!
  • 4-5 km i snabbt tempo. En distans vi alla i klassiska brudar klarar av som vi kan trycka på lite extra i nu.
Förutom några km på gymmet gav jag mig ut på min första löprunda idag nu när det var så fint väder. Blev 7 km och min plan är att fortsätta öka detta varje gång jag springer så att jag slutligen kommer upp i milen! Tror mycket det handlar om psyket. Idag var min kropp inte så trött men ändå tog jag inte en längre runda för att jag inte trodde jag skulle klara av det, nästa gång blir det annorlunda!
/ Matilda som bjussar på några bilder från sommaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0