Träningsvärk

Hello yo,

Efter att vi kom hem från Dalarna och efter min springtur igår har jag fått världens träningsvärk i låren och ryggen! Även om det gör lite ont så gillar jag känslan... :)

I dalarna kände jag hur jag kom in i skidåkningen och hur längdåkning verkligen är något för mig! Det är bra för det går snabbt, man blandar uppför och nerförsbackar, man är utomhus, det är jobbigt och man får träningsvärk. Det är också ett bra sätt att hålla konditionen uppe under vintern. Vad jag gillar är att man ständigt kan förbättra sig och öva in teknink och på så sätt åka snabbare.

Viktigt är att man har bra kläder när man åker. Jag brukar köra på:



  • Ett vanligt underställ
  • Löpartights
  • En microflis med krage
  • En löparjacka
  • Längdåknings handskar från Craft - min bästa investering! De ger bra grepp och är lagom tjocka utan att bli för varma.
  • Sportstrumpor&Ett par tjocka varma strumpor över - frysa om tårna är det värsta jag vet!
  • Mössa (om det är -5 eller mer)


Första gången jag åkte så körde jag i prasselbyxor och tjocktröja + skaljacka. Jag hade klätt på mig för mycket och det kändes att jag var felklädd, när jag sedan började ha rätt kläder på mig gick skidåkningen bättre!



Dagens träning - springandes upp och ner i trappen på jobbet okänt antal gånger!

Kommentarer
Postat av: Anton

Låter som att en liten Gustav Vasa hittat rätt ute i spåret:) Nu vet i alla fall jag vad jag ska ha på mig nästa vinter då ja ska införskaffa mig ett par längdskidor! Säger bara "Se upp i backen tusen hål i nacken!"



Kör hårt!!

2011-02-09 @ 00:08:17
Postat av: Alice "vasa" liljegren

Haha! Absolut Anton, om du kör på det så kanske du kan hålla mitt tempo, kanske... Tycker att du ska satsa på vasaloppet 2012. :)

2011-02-09 @ 00:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0